Tillsammans med våra kunder arbetar vi för att uppnå det papperslösa kontoret. Genom att digitalisera manuella processer som tidigare utfördes på papper lyckas vi hjälpa våra kunder en bra bit på vägen för att uppnå det papperslösa kontoret. Vi uppmanar självklart andra till att använda Microsoft molntjänster för att dra ner konsumtionen av papper på sin arbetsplats.

Vi använder oss av produkter som har en lång teknisk livslängd för att undvika konsumtion, vi uppmanar även våra kunder att göra samma sak. Vi strävar efter att i största möjliga utsträckning ha online möten för att minimera vårt resande. I samband med att vi reser strävar vi alltid efter att åka kommunalt. Vid supportärenden utnyttjar vi vårt fjärrsupport system för att undvika servicebesök på plats. Framförallt är det mer effektivt för oss och kunden att utföra support ärendena direkt via datorn.

Vi gör vad vi kan för en bättre miljö.

Varför ska du välja oss?

Din tid är värdefull, hur använder du bäst veckans 168 (7x24) timmar? För att få tid över till att ha fritid från arbetet behöver du arbeta smartare. Genom att automatisera och digitalisera ditt arbete kan du frigöra tid.

Du kommer få träffa en partner som lyssnar på och är intresserad över vad ni gör. Utan att veta vad ni gör kan vi inte ta fram rätt lösning.

Mission

Genom att modernisera informationsflödet med digitaliserade och automatiserade processer strävar vi efter att få dig att frigöra tid för att göra mer än bara arbeta.

Tid är en begränsad resurs; du kan frigöra tid, inte spara tid. Du kan inte ha 25 timmar nästa dag eller 170 timmar nästa vecka. Arbeta smartare, inte hårdare, använd teknologi som AI för att frigöra tid.

Vision

Föreställ dig vad du kan göra när du frigör bara 8 timmar tid varje vecka, vad skulle du spendera den tiden på? Kommer du att vara mer med dina barn eller barnbarn? Kommer du att ta hand om dig själv?

Planerar du att arbeta i trädgården eller vandra, cykla, åka skidor eller andra aktiviteter som kommer att gynna dig? Låt ditt sinne vara fritt och dröm om din framtid med mer tid över till dig själv.

Kontakta oss

Integritets Policy

Att skydda och bevara det förtroendet vi fått att behandla personuppgifter är en självklarhet för oss på NetIntegrate. Vår strategi är att alltid skydda personuppgifter samt annan känslig information. Att ha en hög säkerhets och skyddsnivå har alltid varit och är viktigt för oss.

Policy för SoftIntegrate AB (559405-6037)

Personuppgifter vi hanterar av våra kunder

Namn, e-post adress, telefonnummer, företag, titel, digitala identiteter(användarnamn), bild, adress(för leverans och vid besök hos er) enhetsnamn(dator/mobiltelefon vid övervakning och support), logg över tjänster och produkter vi levererar, innehåll som du delger oss i e-postmeddelanden, mötesbokningar i kalender, minnesanteckningar vid möten,, inspelningar av digitala möten, personnummer för enskilda företag samt kommentarer du gör på våra sociala medier.

Personuppgifter vi hanterar när du besöker vår hemsida

Uppgifter du ger oss om du godkänner cookies är IP-adress, position, enhet(dator/mobil) du använder, webbläsare och operativsystem du använder samt vilka sidor du besöker.

Godkänner du inte cookies så lagrar vi ingen information.

Personuppgifter vi hanterar av våra kontakter

Namn, adress, telefonnummer, företag, titel, telefonnummer, e-postadress, innehåll i e-postmeddelanden, hur vi kom i kontakt med dig, nätverk du tillhör samt minnesanteckningar vid möten.

Laglig grund för behandling

För kunder vi har avtal med att leverera tjänster och produkter, har vi som laglig grund att behandla dina uppgifter enligt avtal.

För kontakter vi har via nätverk eller när du kontaktar oss använder vi intresseavvägning som laglig grund. Du har alltid din rätt till din identitet enligt lagstiftning.

För affärstransaktioner som registrerats i våra affärssystem har vi rättslig förpliktelse som laglig grund.

Var lagras information?

Huvudregeln är att vi lagrar information inom EU/EES, viss information kan delas med leverantörer i s.k. tredje länder. Vi har alltid avtal med dessa leverantörer om behandling av personuppgifter enligt våra rutiner och beskrivningar.

Säkerhet

Vi har genomfört en risk och sårbarhetsanalys där vi identifierat att det inte finns höga risker och sannolikheter att information kan missbrukas eller förstöras. Vi har en hög säkerhetsnivå samt en grundlig kontinuerlig analys av potentiella hot.

Vilka delar vi med oss av information till?

Vi delar med oss av information till våra leverantörer när du gör affärer med oss samt när du visar intresse av att göra affärer med oss.

LeverantörTypSäte
Microsoft (Office 365, Dynamics 365 samt Azure)MolntjänstSverige och EU(Irland)
Järfälla Redovisning ABRedovisningStockholm
Dstny SwedenTelefoniStockholm
Also SwedenDistribution av MolntjänsterEU
Ingram MicroIT-produkterEU
NetIntegrate Sweden ABÄgare av SoftIntegrateStockholm
ADB Krafter C.L.J. ABÄgare av SoftIntegrateSundbyberg

Listan ovan uppdateras kontinuerligt.

Efter godkännande från dig kan vi dela dina kontaktuppgifter med kontakter som du kan vara intresserad av att komma i kontakt med. När du besöker vår hemsida och sociala medier och godkänner cookies kommer din information lämnas ut till analysföretag (t.ex. Google Analytics). Vi kan komma att dela information såsom personuppgifter till potentiella köpare vid en försäljning av hela eller delar av verksamheten.

Din rätt till din digitala identitet

Du har rätten enligt dataskyddsförordningen att få dina uppgifter rättade, rätten att få ta del av din information som vi har om dig(s.k registerutdrag), rätt till rättelse av felaktig registring, rätten till begränsning av behandling samt rätten att bli raderad.

Hur länge sparar vi information?

Dina personuppgifter kommer vi att spara enligt nedanstående policy.

Är du kund till oss så sparar vi informationen under tiden du är kund samt ytterligare 1 år därefter. Information om affärstransaktioner sparas så länge vi har rättslig förpliktelse(bokföringslagen samt garantiåtaganden). Har du kommit i kontakt med oss sparar vi informationen enligt intresseavvägning, med möjligheten att begära rätten till radering. Vi kommer minst en gång per år inventera våra register för att rensa bort information vi inte kan spara av intresse eller annan rättslig föpliktelse.

Kontaktuppgifter till SoftIntegrate

Du kan alltid kontakta oss på SoftIntegrate AB om frågor gällande denna policy.

integrity@softintegrate.com samt telefon 08-5000 3170.

Syfte med behandlingenLaglig grundPersonuppgiftskategorierLagringstid
Utföra och administrera uppdrag, avtal samt förförfrågningar om att utföra uppdragKunna fullgöra avtal samt inför ett avtals tecknandeNamn, e-post adress, telefonnummer, företag, titel, digitala identiteter(användarnamn), bild, adress(för leverans och vid besök hos er) enhetsnamn(dator/mobiltelefon vid övervakning och support), logg över tjänster och produkter vi levererar, innehåll som du delger oss i e-postmeddelanden, mötesbokningar i kalender, minnesanteckningar vid möten, personnummer för enskilda företag samt kommentarer du gör på våra sociala medier.Så länge som avtal finns samt därefter till nästa kalenderår avslut.
Utöka vårt nätverk där vi gemensamt kan hjälpa varandra, samt för kontakter vi träffar på olika nätverksmöten.Ditt och vårt berättigade intresse att erbjuda samt ta del av erbjudanden.Namn, adress, telefonnummer, företag, titel, telefonnummer, e-postadress, innehåll i e-postmeddelanden, hur vi kom i kontakt med dig, nätverk du tillhör samt inspelningar och minnesanteckningar vid möten.

Minst en gång per år inventerar vi vårt kontaktregister. Du har alltid rätten att bli raderad på egen begäran.

Order, leverans samt fakturering samt köphistorik. Rättslig förpliktelse som bokföringslagen
Namn, adress, telefonnummer, företag, status som firmatecknare, e-post adress, köpt tjänst eller produkt, personnummer för enskilda företag. Minst 7 år samt för garantiändamål. Besökare på hemsida. De formulär vi använder har syfte enligt ovan angivet. Intresseavvägning IP-adress, position, enhet(dator/mobil) du använder, webbläsare och operativsystem du använder samt vilka sidor du besöker. Minst en gång per år inventerar vi Google Analytics.

Få fjärrsupport av SoftIntegrate

Windows fjärrsupport

Windows fjärrsupport

Windows fjärrsupport

Mac fjärrsupport

Mac fjärrsupport

Support

Du kan ringa oss på 500037174

Kontakta oss

För att få support krävs att du har avtal med oss på SoftIntegrate, ring eller maila oss för ett avtal.

Behöver du hjälp att förstå hur du ska på bästa sätt utnyttja och använda Microsft 365?

Varje fredag morgon 8.30-9.00 kommer du få hjälp genom att welta på ett webinar där Ove Bristrand delar med sig av sina erfarenheter.

Anmäl dig genom att fylla i ett formulär